Einde van deel 1...op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu Einde van deel 1...op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

Einde van deel 1...op naar Nieuw Zeeland!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

28 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Heey!

Dit wordt mijn laatste verslag vanuit Australie, morgen vlieg ik naar Nieuw Zeeland en begint deel 2 van mijn/ons avontuur!
Ijn laatste week in the land of Oz is omgevlogen! Nadat Leonie en ik terug zijnkwamen van de Whitsundays hebben we de nachtbus naar Townsville genomen waar we 's nachts rond half 1 aankwamen. Aangezien we niets van tevoren hadden geregeld en eigenlijk ook niet wilden betalen voor een halve nacht in een hostel (yep, wij backpackers worden erg zuinig) hebben we besloten om op het strand te gaan slapen:-) Wat een ervaring! Proberen niet teveel zand mee te scheppen in je slaapzak, het geluid van de golven om mee in slaap te vallen....en het geluid van sproeiers die get aangrenzende park nat houden, en tot onze grote schrik recht op ons hemelbedje afkwamen! Maar gelukkig stopte de straal op 2 meter afstand, pffff....Na een korte maar redelijke nacht werden we 's ochtends zes uur gewekt door een politieman, het is namelijk niet toegestaan om op het strand te slapen:-) Nadat we ons meest charmante 'ik ben net wakker maar een en al oor' gezicht hadden laten zien was het gelukkig oke:-) Ba een strandontbijtje zijn we naar Magnetic Island gegaan waar we 2 dagen zijn geweest. We hebben onder andere een hele wandeltocht gemaakt naar een mooi uitkijkpunt. Die wandeling zou in een uur geklaard kunnen zijn, maar wij kregen het voor elkaar om van 10 uur tot 15 uur onderweg te zijn en er uiteindelijk achter te komen dat de afslag naar het uitkijkpunt heel dicht bij ons hostel was...Onze conclusie: het lag aan de routekaart. Ach, zo'n wandeling levert hele leuke gesprekken op. Het is best gek, Leonie en ik trekken nu 2,5 week met elkaar op maar door alle mooie gesprekken en gedeelde ervaringen lijkt het alsof we elkaar al veel langer kennen.
Afgelopen donderdag zijn we aangekomen in Cairns. Een leuk stadje, met veel leuke tripjes in de omgeving. Zo zijn we naar het Tjapkai Cultural Park geweest waar we van alles hebben gezien en geleerd over de Aborigibals. Ik vond het heel interessant om eindelijk iets van cultuur mee te krijgen, dat had ik wel een beetje gemist tijdens deze reis. Wel vond ik het dubbel om toe te kijken hoe deze mensen van Aboriginal afkomsy optreden voor 'wij blanken' die hum cultuur zo ongeveer hebben vernietigd. Maar naderhand hebben we nog heel leuk met een van de mensen gesproken en was ik toch wel heel blij dat ik ben gegaan. Maar het is wel schokkend als je hoort dat drank en drugs nu de grootste vijanden zijn van de Aboriginals en dat hun levemsverwachting rond de 50 jaar ligt. Het zou zo mooi zijn als hun cultuur behouden blijft en het liefst nog meer aanwezig is in het leven van alledag.
Gisteren hebben we gedoken in het Great Barrier Reef en vandaag een auto gehuurd en door de Tablelands gereden waar we prachtig mooie watervallen hebben gezien!
En nu...zitten we aan een (duurbetaald) wijntje en overdenken we onze reistpt nu toe. We zijn het erover eens dat het een supervaring was. Niet alleen omdat we hele mooie dingen hebben gezien, maar ook omdat het alleen reizen een ervaring op zich is en omdat we een leuk reismaatje in elkaar hebben gevonden. Deze reis heeft ons er nog meer van overtuigd dat je je eigen weg moet volgen en dat je meer kunt dan je soms denlt. Yep, we zijn in een enigszins filosofische stemming;-).
En nu op naar deel 2, Nieuw Zeeland ontdekken samen met m'n vent. Ik heb er zin in!

Liefs Anneke

• 28 Oktober 2012 - 14:10

Heit:

He famke kist no ol werom sjen op een geweldige periode in dyn leventsje. Bist een geweldige ervaring riiker. Hoop ot de kommende 5 wiike foar jim ek prachtig weze sil. Nz mat ek geweldig mooi weze. Ik ha ol efkes googele.Goeie reis olvast en geniet mei jim beiden.

• 28 Oktober 2012 - 14:10

Heit:

• 28 Oktober 2012 - 14:23

Corrie:

Hee moltsje.Hihi heit had ut der twa keer opzet.No ja beter twa keer dan net.Wij ha nog lekker koffie dronken bij Herwin.En gelukkig ek nog even mei dy belle.Alies en Geert Jan ha jir nog ieten en bin no ek wer nei hus ta.Hoop echt at Leonie har foto tastel wer find mar de kans is wol lyts.Mar je wit ut nooit.Ha een goeie flucht nei NZ.Ek sille jim der prachtige mooie dingen sjin.Ha op googel al schitterende dingen en natuur sjoen.No lytse leave tot ut volgende mailtsje.Een heeele dikke tut.Love you.xxxxxxxxxx mem.

• 28 Oktober 2012 - 15:56

Sybrich:

G'day mate!! Nog even en je avontuur van Ozzie is idd alweer voorbij. En wat is het snel gegaan!! Zo te lezen kun je terug kijken op een hele mooie ervaring, waarin je je zelf beter hebt leren kennen, maar ook nieuwe vrienden hebt gemaakt. En dat is het mooie van deze reis, jezelf en een nieuw land (opnieuw) ontdekken!!
    Wat fijn dat je ook nog wat van de originele Aboriginal cultuur hebt kunnen proeven. Het is een interessante cultuur, maar inderdaad hebben ze niet veel meer over van wat ze hadden. Wij hebben hen inderdaad ervaren met drank en drugs, dat is wel triest hoor! Maar ook dat hoort bij Australië helaas!
    En hoe vond je de Tablelands? Prachtige natuur he! En hoe was het duiken in het Great Barrier Reef? Nemo ook nog gespot? Prachtig om al die koraal en vissen te zien he!
    Ik wens je een hele goede reis toe, en Herwin...mocht je dit nog lezen, voor jou ook een hele goed reis!
    Op naar Nieuw Zeeland, het land van de Kiwi's!! Geniet ook daar van het prachtige land en de mooie cultuur van de Maori. En van elkaar natuurlijk!! Liefs, Sybrich en de mannen.

• 28 Oktober 2012 - 16:06

Gj En Alies:

He lieverd! Wat een mooi verhaal weer. Erg fijn dat ik even met je kon bellen, en nu op naar nieuw zeeland! Deel 1 was vast en zeker een erg mooi avontuur, tenenkrommend jaloersmakend :-) en nu deel 2, genieten met je kerel. Wij wensen jullie een heerlijke reis toe, geniet van het land en van elkaar. Love you! Veel liefs van ons

• 28 Oktober 2012 - 17:12

Sandra:

Hee pop,
    De eerste 4 weken van je reis zitten er gewoon alweer op..wat gaat het toch snel en wat zijn dit al 4 schitterende weken geweest voor je! Je kan nu inderdaad al terugkijken op een prachtig avontuur wat je de rest van je leven bij je zult dragen en niemand je ooit nog af kan pakken, wat een mooi en groot bezit!
    Een hele goede vlucht voor jullie beiden naar NZ en ook de komende 5 weken heel veel reis plezier met hopelijk nog veel meer nieuwe ontdekkingen en ervaringen in een nieuwaangestelden en voor jullie zelf!
    Dikke kus!

• 28 Oktober 2012 - 18:05

Familie Swart!:

Hee nicht, it got hurd hi! Nog 'mar' een maand en dan ist al wer oer. Wy hoopje dast nog folle plezier hast mei Herwin yn Nieuw-Zeeland en we sju wer ut nei dyn folgende ferhaal :)

Tuut fan us allejer!

• 28 Oktober 2012 - 21:33

Maaike En Fam:

Heey fanke,

Wat een prachtige ferhalen/ferslagen en foto's makkest toch elke kear!!!
    Do bist alwer op de helte fan dyn bysondere reis! Wat giet t ferskrikkelik snel! en wat beleefst n protte bysondere ontmoetingen en allegearre leuke dingen!!
    Nog fkes en dan kist Herwin wer lekker oankroepe!
    Geniet fan dizze bysondere wiken. We hoopje dat jimme nog in leuke tiid ha mei yn NZ!! en we wachtsje wer op jim folgende ferslag! En Herwin, een hele goeie reis en lekker geniete!!!

groetjes ut heeeeeeeeeeeeeeel fier fuort!!

xxxx

• 29 Oktober 2012 - 09:04

Martine:

Hé filosoof ;) Wat mooi om te lezen. Je kan supertrots op jezelf zijn. Je kan veeeeeel meer dan je zelf denkt. Het gaat wel heel snel, nu al naar Nieuw Zeeland! Wat fijn dat je Herwin nu lekker bij je hebt. Heel veel plezier samen, op naar part II :)
    xxx

• 29 Oktober 2012 - 19:19

Aukje:

Ha Anneke! Wat gaan de weken ontzettend snel he! Wat een avontuur! Slapen op een strand wat eigenlijk niet mocht.. Maar wat een ervaring! Hihi zie het al helemaal voor mij! En natuurlijk moet je altijd je eigen weg gaan! Dat doe ik ook. Maar het is wel zo gezellig als je mensen hebt die met je mee reizen in het leven.. Herwin, Je ouders, familie, vrienden.. en andere mensen die belangrijk voor je zijn! Af en toe filosofische zijn is helemaal niks mis mee! lol Herwin is nu ook al onderweg! Hoop dat alles goed gaat! Alvast een hele fijne tijd samen toegewenst! En ik blijf jullie natuurlijk volgen! Xx.Auk

• 29 Oktober 2012 - 20:07

Bianca:

He lieverd. Wow op t strand slapen. Klinkt goed. En wat super leuk dat je t zo goed met Leonie kunt vinden. Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Hopelijk is NZ net zo mooi als Australië. Meid nog maar lekker genieten. En nu ook nog samen met Herwin. Heel veel plezier samen.
    Leafs

• 31 Oktober 2012 - 18:24

Tessa:

Pop!! Hoe ga je ooit weer wennen in dit koude kikkerland? Mis je ons wel n beetje;-)?

Wat heerlijk dat Herwin er nu ook is, kunnen jullie alle mooie en bijzondere momenten samen delen!!
    Ik mis je wel hoor...

Kijk uit naar jullie avonturen samen, geniet ervan.

Hele dikke kus!

• 01 November 2012 - 11:35

Geertje:

Wat in prachtige ferhalen hasto makke. En wat in avontoeren. Hy hjoed efkes kontakt mei dyn memke en sy joech my de link... Moai om te lezen wasto allegear mei makkest en wat in geweldige brok libbenserfaring nimsto aenstens mei!
    Genietsje lekker mei dyn keardel fan Nij Seelan en mar in protte libbensfitamientsjes opdwaan tegearre,
    Waarme groetnissen fan Geertje