Einde van een te gekke reis - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu Einde van een te gekke reis - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

Einde van een te gekke reis

Door: Herwin en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

27 November 2012 | Nieuw Zeeland, Waitangi

Heey!

Aan alles komt een eind...Het is nu dinsdag 27 november, bijna 17 uur. We zijn in het Coromandel Forest Park en hebben een lekker relaxed stranddagje achter de rug. Zometeen gaan we op naar ons laatste campingplekje van deze reis. Morgen de camper schoonmaken, afleveren en dan op naar het vliegveld van Auckland waar we de laatste nacht in een hotel zullen doorbrengen.
Na ons laatste verslagje hebben we nog iets te geks gedaan - bij Rotorua (waar het overigens ONTZETTEND stinkt naar rotte eieren door alle geisers en hot pools) hebben we geraft! Dat was ook weer supergaaf, hoogtepuntje was het raften langs een waterval van 7 meter:-) Gelukkig was het zoet water want we hebben aardig liggen happen:-)
Na Rotorua zijn we naar Matamata gegaan, de plek waar een deel van de film The Lord of the Rings is opgenomen. We waren van plan om op de filmset te gaan kijken, maar dat moest verplicht met een tour, dus een buslading vol toeristen. Daar hebben we heel lang (1 minuut) over nagedacht en besloten dit te skippen en verder te gaan naar Coromandel Forest Park, wederom een mooi gebied van Nieuw Zeeland. Daar hebben we de laatste twee dagen doorgebracht met wandelen, en we hebben een bezoek gebracht aan Cathedral Cove wat ook weer heel erg mooi was.
En nu...is er een eind gekomen aan deze te gekke reis. We hebben 1000% genoten van onze tijd in Nieuw Zeeland en superveel mooie dingen gezien. De natuur is hier overweldigend, de mensen heel vriendelijk en de manier van leven lekker relaxed. Ik ben ook erg blij dat ik de reis naar Australie heb gemaakt, ook dat is een reis om nooit weer te vergeten. Ik heb veel leuke mensen ontmoet, veel moois gezien en genoten van het backpacken. Het was niet een doel op zich om alleen te gaan reizen, maar nu ik dat heb gedaan ben ik toch wel heel blij dat ik dat heb ervaren. Soms was het iets minder leuk, maar over het algemeen geeft het een heel stoer gevoel. Herwin en ik hebben beide het gevoel dat we nu waar dan ook wel alleen heen kunnen vliegen, je kunt meer dan je zelf soms denkt.
Ik verval in cliches, maar de tijd is voorbij gevlogen. En zijn de reiskriebels nu tot rust gekomen?? (Een aantal mensen vroegen zich dat af voordat ik naar Australie ging...). Nou nee, integendeel. Maar we hebben wel 1 van onze dromen waargemaakt, dus dat geeft wel enigszins rust :-).
Aan de ene kant zou ik hier best nog wat langer kunnen blijven (Herwin is tevreden met vijf weken), maar aan de andere kant heb ik ook heel erg zin om jullie allemaal weer te zien. En nu onze reis er bijna op zit, mag het van ons ook wel zover zijn.

Nu stappen we zometeen in onze camper, en vanavond proosten we op een te gekke reis!!

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn/onze verslagen en voor de leuke berichtjes. Het was elke keer heel leuk om de reacties te lezen, het is een fijn gevoel dat er zoveel mensen met je meereizen.

Tot snel!

Liefs Herwin & Anneke

• 27 November 2012 - 08:52

Froukje Klimstra:

het was super leuk jullie verhalen te lezen! ik wens jullie een prettige reis terug, en tot ziens!!

groetjes

• 27 November 2012 - 09:06

Anneke Bijland:

En wat een ervaring rijker!!!! Geweldig om zoiets mee te maken.
    Veilige reis richting Nederland en tot ziens.

• 27 November 2012 - 09:17

Hendrika:

wat ontzettend mooi om te lezen dat jullie reis zo geslaagd is geweest we hebben met jullie meegenoten door de verhalen te lezen geweldig allemaal
    we wensen jullie een fijne reis terug naar huis en hebben zin nog veel verhalen te horen
    groetjes sigo hendrika en kids

• 27 November 2012 - 09:22

Alies En GJ:

He lievers, ik zit hier een beetje met de kriebels dit te lezen hihi. Wat moet het een ontzettend stoer en heerlijk gevoel zijn dat jij/jullie dit hebben ervaren! Ben ontzettend trots op jou pop dat je dit hebt durven doen, en dat jullie ook samen zo hebben genoten!
    Ik hoop natuurlijk wel dat je eerst niet weer op reis gaat hihi, want ik kan je niet weer zo lang missen hoor! Misschien moet ik toch maar met je mee de volgende keer... :)
    Wij hebben ontzettend veel zin om jullie weer te zien, en ja ik tel de dagen! :)
    Tot heel snel!
    Dikke kus en liefs van ons

• 27 November 2012 - 10:47

Martine :

Hé Anneke en Herwin,
    Wat super dat jullie het zo mooi hebben gehad en inderdaad een mooie ervaring rijker!!!
    Geniet nog maar van de laaste momenten daar en een hele goede reis terug.
    Liefs!!

• 27 November 2012 - 12:38

Aaltsje-Grytsje:

Hée neef en nicht!
    It sit dr al wer hast op, mar wat een ervaringen ha jim op dien! Jim bedankt foar de altiid super en komische ferhalen, ha dr altiid nei utsjoen. Joech my it gefoel dast do (en jim) best wol tichtby wiedest. Ek de foto's: ik sei it op fb ek al, mar folgens my ha jim net safolle stil sitten. Geniet nog mar fan de letste momenten en kom dan mar wer feilig tus yn us kalde kikkerlandsje!

Een hele dikke tuut foar jim xxx

• 27 November 2012 - 13:09

Bianca:

Hey!
    Super dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. En ook nog wezen raften, ontzettend stoer. Fijne terug reis en ik ben toch stiekem wel een beetje blij dat jullie weer thuis komen...
    Leafs
    PS Sofie zegt geen An meer maar Anneke. Heb ik haar goed ingeprent hè? ;-)

• 27 November 2012 - 15:36

Corrie:

No goeie.Ik sit jir mei een grutte sucht.Wat ha jim een prutte dien en beleeft.Echt helemaal geweldig.En een reis om nooit wer te ferjitten.Wij telle de dagen at jim wer thus komme(ik lieg at ut sa net is..)Mar ek binne wij grutsk at jim deze reis dien en belibbe ha.Een heeele goeie flucht wer werom nei hus ta.En tot freed.XXXXXXXX mem.

• 27 November 2012 - 15:53

Pieter En Alie:

Anneke en Herwin,
    Wat in geweldige twa maanden reisplezier ha jimme hawn!! Alles meimakke.....ja, sels ut in fleanmachine springe, rafte...eerst boppe wetter en dan al hielendal under wetter.....it is allengjer net te lieuwen,mar wat in ervaring rijker!! .At jim thus binne hoeft der net frege te wurden: ha jim it nei it sin hawn?.......
    Nee, dat ha we allengjear lese kinnen en sa at jim de ferhalen fertelden, no sa ha we it hjir thus ek allengjear mei belibje kinnen as wienen we der sels bij west.
    Anneke, do hiest dit doel yn e holle, earst allinne, en dan noch mei Herwin, en dat hawe jim ek dien!!
    Dit ferjitte jim it hiele libben net wer!!! super!!
    Goeie flucht wer op nei hus en wij sjoche jim fest yn Moarre wol wer lans kommen.
    groetsjes fan us ,
    Pieter en Alie en de jonges

• 27 November 2012 - 20:08

Bieneke Stiemsma:

Wat in supermoaie reis ha jimme makke, mei in soad bewûndering foar jimme moed om dit allegear te dwaan ha ik mei iin soad nocht alle ferslagjes lêzen:)
    Herwin en Anneke in moaie en feilige reis werom ta winske nei it wynderige en wiete Fryslân.

• 27 November 2012 - 21:54

Pravina:

Lieve Herwin en Anneke,

Ik heb genoten van de reisverslagen!
    Ik wens jullie een hele goede vlucht en hoop jullie snel weer te zien!

Dikke tût

• 27 November 2012 - 22:05

Marten En Klaske:

He Her en An,

Goeie terugreis en we zien jullie snel!!!

Marten en Klaske

• 27 November 2012 - 22:26

Pytsje:

Hé Herwin en Anneke,

A.G. hat dr ff foar soarche dat ik ek dit lêste verslag onder eagen kriich.Sucht...Wat sille wy dat misse, de ferhalen de foto's, Ag, as ús Henk om de hele toko jir wer byelkoar te trommeljen om jim avonturen en fratsen yn ús (jawol, ynmiddels opknapte keamerrs) sjin te litten. ....en dan werom, dat jout soms san rot gefoel, jir wer yn't gereel, mat ek ferhipte bot wenne. Snap dy wol jer Anneke dast seist, 1 fan myn dromen, want san fekânsje smakket allinich mar nei mear. Sorry Sjouke en Corrie jim sil noch wolris faker nei Skiphol matte........Herwin en Anneke in goeie flucht mei dochs...HOME SWEET HOME.
    xxx en gr. Sake en Pytsje

• 28 November 2012 - 19:40

Tessa:

Toppers!!

Wat 'n fantastische verhalen! Onvoorstelbaar. En idd, wat is het snel gegaan!
    Kan niet wachten om je weer n dikke knuffel te geven!
    Goede reis alvast (he-le-maal gaar op Schiphol, maar dat was het vast waard;-))

Dikke kus!!

• 28 November 2012 - 20:31

Maaike En Fam:

Heey travelers!!!!

Wat een prachtige verhalen!! Heb dan misschien niet altijd gereageerd, maar wel gelezen en mee genoten!! Wat een reis zeg!! en nu komen jullie alweer bijna thuis! Time flys when you're having fun!!!! haha!!! Ben erg benieuwd naar jullie kleurtje ook, want jullie werden op elke foto bruiner!!
    Alvast een hele goed reis/vlucht en tot gauw!!!!!!!!!

En nog bedankt voor jullie felicitatie op facebook! Jullie waren de eersten !!!

xxxx