Whitsundays - paradijsje! - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu Whitsundays - paradijsje! - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

Whitsundays - paradijsje!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

22 Oktober 2012 | Australië, Fraser Island

Heey mates:-)

Zo...Ik zit nu achter de computer in Airlie Beach en voor mijn gevoel zit ik nog te schommelen, net als de afgelopen drie dagen op de boot:-)
Voordat ik op de boot naar Whitsundays ging ben ik twee dagen in Agnes Water/ Town of 1770 geweest. Samen met Leonie en Wieke ben ik op de mountainbike gestapt om naar Town of 1770 te gaan. Eerst kangaroes gespot, leuk!!!
Ik schreef dat er een heel verhaal achter die naam zit (Town of 1770). Dat klopt ook wel, ene meneer Cook ging namelijk op die plek aan land en was de eerste Europeaan die dat deed. Dus er staat een monument ter nagedachtenis aan deze beste man, en dat was het dan ook wel zo'n beetje. Maar toch was deze dag superleuk!
Onderweg vroegen we namelijk een vrouw waar we langs moesten om naar een uitkijkpunt te kunnen gaan. Zij wees ons de weg en nodigde ons uit om later wat bij haar te komen drinken. Dus dat hebben we gedaan! We hebben een heerlijk wijntje / biertje bij haar op de veranda gedronken met uitzicht over zee. Ondertussen leuk gekletst, ze bleek deels van Afrikaanse afkomst en toen ik Fries ging praten kon ze dat zelfs verstaan:-). Ze heeft ons een prachtig mooi klein strandje gewezen waar eigenlijk niemand komt, dus we hebben heerlijk liggen zonnen. Op de terugreis naar onze fietsen nog weer even gedag gezegd, en toen weer wat bij haar gedronken. Door ons gesprek herinnerde ze zich een Afrikaans liedje van vroeger wat ze voor ons ging spelen op de gitaar. En daarna heeft ze nog piano voor ons gespeeld, echt zo leuk!
Na twee dagen Agnes Water zijn we de nachtbus ingestapt waar we tien uur later weer uitrolden, in Airlie Beach. Daar sta je, 7 uur 's ochtends, bepakt en bezakt, en nog niet wetend waar je eigenlijk heen gaat:-) Het heeft zijn charme om samen als een pakezel je weg te zoeken door een ontwakend Airlie Beach met het zonnetje al hoog in de lucht:-).
Leonie en ik hebben afscheid genomen van Wieke en zijn zaterdag aan boord gegaan van het zeilschip New Horizon, samen met nog dertig anderen. Eerst dacht ik:" Dat past nooit, 32 man op dit schip! Volgens mij moeten we stapelen..." Maar nee hoor, het paste prima:-).
We hebben weer zoveel moois gezien, met name veel strand, echt superwit zand en helderblauw water. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ondertussen aardig verwend ben door alle mooie stranden die ik ondertussen heb gezien, waardoor mijn " WAUW" minder groot was dan het eiland eigenlijk verdient. Maar desalniettemin was het nog steeds een super te gekke ervaring om drie dagen op een zeilboot te verblijven, omringd door zoveel mooie natuur! Zoveel om ons heen als onder ons, want het snorkelen was ook superleuk! Al dat koraal en al die mooie visjes, gewoon helemaal mooi:-).
's Avonds gingen we voor anker dicht bij een eiland en hadden we alle tijd om lekker te eten en te kletsen met elkaar. De meeste mensen op de boot waren Duits of Engels, daarnaast twee uit Belgie, 1 uit Colombia en 2 uit Nederland (nou ja, eigenlijk anderhalf, aangezien Leonie eigenlijk Duits is;-). Het blijft leuk om met al die mensen te praten en te horen waar ze vandaan komen, wat ze hier komen doen etc. Soms blijven gesprekken oppervlakkig, wat ook prima is. En soms heb je opeens hele serieuze gesprekken met mensen die je nog maar zo kort kent. Net zoals het contact met die vrouw uit Town of 1770 zijn het deze contacten die de reis nog specialer maken.
Ik reis nu al een poosje samen met Leonie. Waarschijnlijk blijven we samen reizen tot aan Cairns. Het is heel gek, we kwamen elkaar ' toevallig' tegen in het reisbureau in Brisbane waar we aan de praat raakten. We bleken hetzelfde reisschema te hebben en precies dezelfde dingen te willen doen op dezelfde data. Toen we nog wat verder gingen kletsen bleken we beide SPH gestudeerd te hebben, heeft zij zich ingeschreven om Orthopedagogiek te gaan doen, komt haar vriend ook naar Nieuw Zeeland om samen een maand te gaan reizen en zo zijn er nog meer overeenkomsten. Af en toe een beetje eng;-) maar supergezellig en leuk om een reismaatje te hebben terwijl we ons beide vrij voelen om vooral datgene te gaan doen wat we zelf willen.
Nu ben ik weer terug in Airlie Beach. Foto's uploaden, verslagje schrijven, alle zanderige kleding verzamelen en vanavond weer verder reizen, op naar Magnetic Island!


Liefs Anneke

  • 22 Oktober 2012 - 08:01

    Sandra:

    Pop, ik kan weer niet anders zeggen dan dat ik het zo ontzettend fijn vindt hoe het daar met je gaat en wat geweldig wat je allrmaal beleefd! Super om zo jou avonturen te lezen, alsof ik er zelf een beetje bij ben :) Prachtige foto's ook weer en niet best hoe hoog jij springt, haha! Geniet alleen en samen met je reisgenoot (zeker wel wat eng hoeveel jullie samen gemeen hebben) van alle speciale dingen die jij/jullie nog mee gaan maken! Liefs xxx

  • 22 Oktober 2012 - 10:01

    Tessa:

    Ik sluit me helemaal aan bij San ;-) Ik heb het gevoel dat dit een ontzettend grote mijlpaal in je leven wordt.. Ben trots op je, hoe dit allemaal doet!
    Geniet en pas goed op jezelf!

    Dikke kus vanuit een mistig Ljouwert

  • 22 Oktober 2012 - 10:36

    Alies:

    Hee pop!! Wat een mooi verhaal weer, en super dat jullie zo leuk samen reizen! Net al je fotos weer even bekeken, zo mooi! Pop bedankt voor je ontzettend gave verjaardagskado en tranentrekkende kaart:-) heeeeel blij mee! Pop nog heel veel plezier! Love you! Xx

  • 22 Oktober 2012 - 10:56

    Aaltsje-Grytsje:

    Hee nicht! Super super super ferhaal wer om te hearren. Fient sa mooi foar dy dast dy der sa fermakkest. De tiid got alwer hurd hi, nog eefkes en dan komt Herwin ek alwer! En de foto's bin trouwens jaloersmakend mooi! Folgens my komst as een negerke werom. Dyn ferslagen lese heeerlijk, al die avonturen diest der beleefst! Geniet nog mar sa folle as kist. Dikke tuut!

  • 22 Oktober 2012 - 13:01

    Corrie:

    Hi Anna Corina.Wat wer een prachtig mooi ferhaal en wat belibbest der een prutte avontoeren.At ik de foto"s sa besjuch dan komst as een negerintsje werwerom.Foar my self fyn ik ut mooi ast een reis genootsje hast.(mem gefoel.sorry)Dyn leste wike alwer in Australie.Wat gjit de tiid ferskrikkelijk hurd.Juster ha we mei Herwin praat op Alies har jirdei feestje.En snein sil we nog even nei Herwin te koffie drinken en dan begjint hij ek al oan syn lange reis.Jir alles goed.De sinne skint en ut is suifer warm .Famke ik hoch net te sissen hast geniete mast want.dat dochst.Fyn ut geweldig.Sjuch no al ut nei dyn fjierdere reis ferslagen en foto"s net te ferjitten.Een heele dikke tut op dyn snut.Leafs heit en mem.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

  • 22 Oktober 2012 - 15:42

    Kristien, JanWillem En Jente!!:

    Hey, super leuk om te lezen dyn ferhaaltjes!!
    Fijn dast it sa nei dyn sin hast, nog in wike en dan tegearre geniete!!

    Oant snel!

    groetjes ut Ljussens

  • 22 Oktober 2012 - 16:47

    Aukje:

    Aaaaah Famke!

    Kriegel.. Kreeg gewoon kippenvel.. Zoveel overeenkomsten met Leonie! Da's dus voorbestemd! Kan niet anders! Speciaal. Leuk en erg gezellig om met elkaar te reizen.. en voor de achterblijvers vast fijn om te lezen want het is toch een stukje veiliger! 'smile' Je foto's zijn echt super mooi! Kan mij voorstellen dat het snel 'gewoon' word als je daar eenmaal bent en steeds ongeveer dezelfde dingen ziet qua stranden enzo. Geniet ervan meid! Xx.Auk

  • 22 Oktober 2012 - 21:56

    Martine:

    Hi Mate,
    Wat klinkt dat allemaal goeeed!!! Inderdaad heel bijzonder dat je zoveel overeenkomsten hebt met Leonie. Leuke dingen doe je allemaal, leuk om de foto's te bekijken of FB!! Ziet er erg mooi uit!!!xxx

  • 23 Oktober 2012 - 21:02

    Tante Eelkje:

    Anneke wij hebben jou berichten gelezen op de computer en zien dat je het erg naar je zin hebt. Geniet er maar van en we wensen je straks samen met Herwin ook een hele mooie tijd in Nieuw Zeeland.

    Hartelijke Groetjes van Tante Eelkje en Lenie waar ze samen mee achter de labtop jou mooie belevenissen heeft gelezen.

  • 23 Oktober 2012 - 21:54

    Sybrich:

    Hey meid, wat een belevenissen weer! Super om elke keer te lezen en de foto's er bij te bekijken via fb:)! En natuurlijk voor ons ook gelijk herinneringen ophalen aan die mooie tijd daar! Blijf genieten en leuk dat je nu een reismaatje hebt getroffen waarmee je gelijk de ervaringen kunt delen die je samen meegemaakt hebt! We wensen jullie veel plezier nog in Australië en blijf genieten, ook al neemt de wauw factor zo nu en dan wat af!
    Have fun in the sun! Liefs van ons

  • 24 Oktober 2012 - 19:40

    Tante Griet:

    Hallo Anneke,heb net je laatste verslag gelezen.Wat een avonturen beleef jij.geweldig
    Fijn dat het goed met je gaat .en wat een mooie foto,s
    Nog even en dan is Herwin ook bij je en kunnen jullie samen nog fijn genieten
    in Nieuw Zeeland
    veel liefs omke Fre en tante Griet

  • 26 Oktober 2012 - 09:35

    Tante P:

    He fanke, geweldig dy foto's en de ferhaaltsjes, ast gjin wurk mear as pedagoog hast, kinst altyd noch skriuwster wurde.
    Aal hâld ús steeds op 'e hichte, as dr wer nijs is en dan dûke we wer mei syn allen om 'e laptop hinne.
    Hat ek wer wat, dat sille we aasen noch misse.
    Jim heit komt jir no krekt om in bakje kofje dus lit ik it foar no.
    Genyt dr fan, de groeten oan dyn reisgeselskip en tot horens
    groetjes de swartsjes fan 'e keechsdyk dikke tút ús

  • 27 Oktober 2012 - 11:31

    Klaas Slagman:

    Anneke, wat een geweldig avontuur beleef jij! Prachtige verhalen en schitterende foto's. Een geweldige ervaring lijkt mij om met zoveel verschillende mensen en culturen in aanraking te komen. Geniet er van! Ik hoor de net van dyn heit dat Herwin morgen die kant opgaat. Ik wens jullie nog een mooie tijd in New Zealand!

    Groet,
    Klaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herwin en Anneke

Nog even en dan begint een negen weken durend avontuur door Australië en Nieuw-Zeeland! Aangezien Herwin tevreden is met een reis van vier weken door NZ en het mij niet lang genoeg kan, hebben we besloten dat ik eerst vier weken alleen door Australië zal reizen en dat Herwin en ik samen verder reizen vanaf Christchurch, Nieuw-Zeeland. We hebben er zin in!!

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 10856

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 30 November 2012

Australië en Nieuw Zeeland!

09 December 2010 - 28 December 2010

Vakantie en huwelijksreis

24 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Vakantie

02 Februari 2008 - 21 Februari 2008

Vakantie

26 November 2003 - 05 Maart 2004

Stage

02 Augustus 2003 - 24 Augustus 2003

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: