Bondi Beach en Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu Bondi Beach en Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

Bondi Beach en Byron Bay

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

08 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Goeiemorgen!! :-)

Ik zit nu in het internetcafe, met al m'n spullen om me heen. Over een uurtje ga ik met de Greyhoundbus naar Coolangatta, es kijken wat daar te beleven valt.
Op mijn laatste dag in Sydney ben ik naar Bondi Beach geweest. Eerst de metro genomen vanaf Central Station, toen met de bus naar Coogee Beach gegaan, en vanaf daar een spectaculair mooie wandeling gemaakt naar Bondi Beach, langs kliffen en supermooi strand. Het was wederom een trap op-trap af wandeling dus ik was wel blij dat ik niet Bondi-Coogee-Bondi had gedaan:-). Na de wandeling heerlijk liggen zonnen op Bondi Beach en geprobeerd een glimp op te vangen van de strandwachten:-) Ik heb er twee zien rijden, en als een echte paparazzi ze geprobeerd vast te leggen haha! Bondi is 1 van de bekendste stranden van Sydney dus het was er ook behoorlijk druk.
Na dit stranddagje mijn spullen opgehaald bij het hostel en toen weer naar Central Station gegaan om daar opgepikt te worden door de Greyhoundbus.
Vervolgens een 13 uur durende busrit gehad naar Byron Bay. Ik dacht dat de bus slaapplaatsen zou hebben, maar dat was helaas niet het geval. Dus toen heb ik me maar opgevouwen op twee stoelen en zelfs nog wat geslapen. Om 7 uur 's ochtends was ik in Byron Bay, en ik had nog niet mijn volgende hostel geboekt. Dat gevoel, dat je 's ochtends nog niet weet waar je 's avonds gaat slapen, is best vreemd. Aan de ene kant spannend (vooral voor controlfreaks:-) maar aan de andere kant ook best lekker. Vooral als er wel gewoon plek is en je niet op een bankje in het park hoeft te slapen:-)
Ik ben drie dagen in Byron Bay geweest, een klein en heeeeel relaxed dorpje. Voor het beeld: allemaal kleine winkeltjes, veel bakcpackers, op de hoek van de straat een paar muzikanten, kroegjes en barretjes. En natuurlijk zon, zee en strand!
De eerste dag heb ik een wandeling gemaakt naar The Lighthouse. Ik had geen idee hoever het was, ben maar gewoon gaan lopen. Uiteindelijk, een paar liter vocht en 2 blaren later, was ik eindelijk boven. Maar wel weer een supermooi uitzicht!
De andere dagen heb ik lekker op het strand gelegen, en een surfles gehad! Dat was echt te gek!! Wel supermoeilijk om langer dan 1 tel op zo'n plank te blijven staan, maar dat levert ook weer veel lol op.
Tijdens de les heb een meisje uit Duitsland leren kennen waar ik gisteravond nog wat mee heb gedronken. De meeste andere backpackers blijven hier een jaar en komen om te werken/reizen. Dus de meesten blijven ook vrij lang in hetzelfde hostel. Aangezien ik meestal maar 2 of 3 nachten in 1 hostel verblijf en er overdag op uit ga, is het soms wel moeilijker om contacten te leggen. Aan de ene kant heb ik daar ook weinig behoefte aan, ik vind het heerlijk om mijn eigen gang te kunnen gaan. Aan de andere kant mis je soms dan toch soms wel het sociale contact, helemaal op dagen waarop je weinig actiefs doet en dus alle tijd hebt om na te denken. Raar hoe je je op zo'n moment dan toch een beetje alleen kunt voelen, met zoveel mensen om je heen. Maar aangezien ik wilde ervaren hoe het zou zijn om alleen te reizen, denk ik dat dat gevoel er soms ook een beetje bij hoort. Maar het gevoel van " Yes, ik doe dit gewoon!!!' overheerst wel hoor;-)
Ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met de hostels waar ik tot nu toe ben geweest. Ik heb de meest goedkope uitgezocht, maar dan zit je wel tussen de (jongere) backpackers die op zoek zijn naar werk en overdag niet veel doen. Afgelopen nacht ben ik in een YHA hostel geweest en dat is me veel beter bevallen. De hostels zijn wel iets duurder, maar daar krijg je ook iets meer luxe voor terug. De doelgroep is anders, er zijn jonge maar ook oudere backpackers, het is groter en veel schoner. Dus ik denk dat ik vaker van de YHA hostels gebruik ga maken:-).
Dat was mijn verhaal voor nu weer. Zometeen weer bepakt en bezakt richting bus, verder langs de oostkust!

Groetjes
Anneke

  • 08 Oktober 2012 - 08:29

    Heit:

    He famke, os ik dit sa ollegearre lez dan is dyn kopke ansen te lyts om olle ervaringen op te slaan. We ha dy juster efks folge op google earth en sa te sjen sist wol op prachtige plakjes. Wot een wrald en wot een prachtige natoer. Geweldig ost sa geniest. Wy gean mei nei Coolangatta. Groetsje fon us.

  • 08 Oktober 2012 - 09:42

    Ria:

    Hey buuv, zo leuk om je verhaaltjes te lezen. begin gelijk weer bij de eerste en lees dan vervolgens gewoon alles nog een keer..haha..ben wel een beetje jaloers hoor als ik zo lees van zon zee en strand. hier hebben we vannacht de eerste nachtvorst alweer gehad maar dan heb je overdag ook weer zon gelukkig. vind het zo stoer en knap van jou dat je daar helemaal alleen zit en mis je natuurlijk ook wel een beetje maar zo te horen geniet je daar met volle teugen ga zo door meid!!!..dikke tut van de familie Tjepkema

  • 08 Oktober 2012 - 11:01

    Alieske:

    Hee skat wat een verhaal weer! Mooi hoor! Dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 12:10

    Tessa:

    Pop!!! Weer zo'n verhaal! Australie lijkt me echt supergaaf! Geniet ervan, en hoe stom het ook klinkt, ook van de eenzame momentjes! Hier blijft alles wel doorgaan en zal precies het hetzelfde zijn als je terugkomt!
    Wat n mooie dingen maak je mee!
    PS: Stuur je even n leuke Australier naar mij toe ;-p

    Dikke X!!

  • 08 Oktober 2012 - 17:12

    Aukje:

    Hihi Zie je al liggen als een.. " een echte paparazzi!" We hebben het er voor je vertrok al even over gehad.. Veel tijd om na te denken! Opzich zou iedereen dat eens moeten doen! Gewoon een paar maandjes weg van alles! Je gaat dingen dan anders zien of relativeren. Is wel eens goed! Dat je, je eenzaam kan voelen ondanks dat er heel veel mensen om je heen zijn is dan ook best wel gek aan de ene kant.. aan de andere kant.. Je kent ze niet.. Dus je hebt er ook niet zoveel mee.. En indd je bent er maar twee-drie nachten is te kort om iemand echt te leren kennen. Dan zou je met iemand moeten reizen! (een paar dagen ofzo..) En geloof mij.. Dat gaat ook vast nog wel gebeuren! Geniet ervan! Liefs Xx.Auk.

  • 08 Oktober 2012 - 17:12

    Aukje:

    Hihi Zie je al liggen als een.. " een echte paparazzi!" We hebben het er voor je vertrok al even over gehad.. Veel tijd om na te denken! Opzich zou iedereen dat eens moeten doen! Gewoon een paar maandjes weg van alles! Je gaat dingen dan anders zien of relativeren. Is wel eens goed! Dat je, je eenzaam kan voelen ondanks dat er heel veel mensen om je heen zijn is dan ook best wel gek aan de ene kant.. aan de andere kant.. Je kent ze niet.. Dus je hebt er ook niet zoveel mee.. En indd je bent er maar twee-drie nachten is te kort om iemand echt te leren kennen. Dan zou je met iemand moeten reizen! (een paar dagen ofzo..) En geloof mij.. Dat gaat ook vast nog wel gebeuren! Geniet ervan! Liefs Xx.Auk.

  • 08 Oktober 2012 - 17:13

    Aukje:

    Dubbel! Sorry! Ging mis! hihi Xx

  • 08 Oktober 2012 - 18:34

    Aaltsje-Grytsje:

    Hee spetter! Super om dyn ferhalen wer te leasen, ksju dy der al lesen op Bondi Beach mei dyn camera. Hoop gauw wer wat te hjerren, dikke tuut!

  • 08 Oktober 2012 - 18:34

    Aaltsje-Grytsje:

    Hee spetter! Super om dyn ferhalen wer te leasen, ksju dy der al lesen op Bondi Beach mei dyn camera. Hoop gauw wer wat te hjerren, dikke tuut!

  • 08 Oktober 2012 - 18:34

    Aaltsje-Grytsje:

    Hee spetter! Super om dyn ferhalen wer te leasen, ksju dy der al lesen op Bondi Beach mei dyn camera. Hoop gauw wer wat te hjerren, dikke tuut!

  • 08 Oktober 2012 - 18:35

    Aaltsje-Grytsje:

    Hoooo, dat gie eefkes ferkeard. Maar alsnog, enjoy the trip :)

  • 09 Oktober 2012 - 16:12

    Corrie:

    Hee moltsje.Ut is jis tiisdei om 4 oere hinne en ik tink sil even een kattebeltsje dwan.Hoe ist en bist al lekker ferkleure tink.Bist aansen bruiner dan ik at jimme thus kome.Jir is alles goed.Heit hat fanne moarn even oan ut wurk west en hij hat hast gjin pine meer.Gelukkig mar.(hij hi een min sin fan de pine moule).We binne no samar tongersdei hat heit nei de kaal chirug mat.Alies is sakke foar theorie en Geert Jan hat iut helle.Hihi ik sei mast meer leere.Fjierder is ut jir rustig.Heit is even nei Gerben sin beesten en ik sil nog even pusselje.Wes fersichtig en een heeele dikke tut op dijn snut.Love you mem.

  • 12 Oktober 2012 - 07:20

    Sandra:

    Skat, hier ook weer even een berichtje op je site, al hadden we ook al even contact gehad :) Maar wat geweldig wat je daar nu allemaal beleefd en mooi om te horen hoe je het ervaart!
    Ook al is het soms even stil in je eentje, geniet ook van die momenten van rust om al je ervaringen een plekje te geven. Heel veel plezier en ik kijk er nu alweer naar uit om al je volgende belevenissen te lezen! En ik moet eerlijk bekennen dat als ik jou avonturen zo lees, het bij mij zelfs een beetje begint te kriebelen :) Ben trots op je dat je het doet en aangaat, topper! Dikke kus vanuit het herfstachtige Friesland (enne, je mis hier niks hoor) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herwin en Anneke

Nog even en dan begint een negen weken durend avontuur door Australië en Nieuw-Zeeland! Aangezien Herwin tevreden is met een reis van vier weken door NZ en het mij niet lang genoeg kan, hebben we besloten dat ik eerst vier weken alleen door Australië zal reizen en dat Herwin en ik samen verder reizen vanaf Christchurch, Nieuw-Zeeland. We hebben er zin in!!

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10875

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 30 November 2012

Australië en Nieuw Zeeland!

09 December 2010 - 28 December 2010

Vakantie en huwelijksreis

24 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Vakantie

02 Februari 2008 - 21 Februari 2008

Vakantie

26 November 2003 - 05 Maart 2004

Stage

02 Augustus 2003 - 24 Augustus 2003

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: