Sydney- stad, strand en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu Sydney- stad, strand en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

Sydney- stad, strand en Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

03 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Haai!!

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige Sydney. Het weer is hier echt superlekker...zonnetje, rond de 24 graden, geen wolkje aan de lucht;-)
Ideaal weer om erop uit te gaan!
Ondertussen zit mijn derde dag in Sydney er bijna weer op, maar het voelt alsof ik hier al veel langer ben. Wonder boven wonder kan ik aardig de weg vinden in de stad en ben ik nog niet 1 keer verdwaald (kleine persoonlijke overwinning:-).
Na een redelijke nacht ben ik er maandag op uit gegaan. Plattegrond van de kaart mee, dagrugzakje op de rug en on the way. Eerst naar de Botanic Gardens geweest, een mooi stukje natuur aan de rand van de stad. En vlakbij the Opera House waar ik een groot deel van de dag heb doorgebracht. Wat een kunstig bouwwerk!! Ik heb een tour gedaan in het gebouw en we hadden het geluk dat we in elke zaal konden kijken. Dat was echt indrukwekkend, en ook de geschiedenis van het bouwwerk is erg interessant. De nodige kiekjes gemaakt en daarna weer richting Kings Cross gegaan, de wijk waar ik de eerste drie dagen in een hostel zit. Kings Cross is moeilijk te omschrijven, het is van alles wat. Je hebt er heel veel kleine winkeltjes, van mini supermarktjes tot internetcafe's tot shoarmatentjes tot luxe cafe's tot erotiekshops. Het publiek is dus ook heel divers;-)
Na een iets betere nacht ben ik er gister vroeg uit gegaan om een dagtrip te doen naar de Blue Mountains. Dus half 7 was ik al onderweg naar het verzamelpunt. Zo vroeg op de dag is er al veel bedrijvigheid in de stad. Gelukkig was ik mooi op tijd weggegaan want toen ik eenmaal op het verzamelpunt was zag ik dat ik een behoorlijk stuk had omgelopen:-) Ach, nobody's perfect:-). De dagtrip was erg leuk!! Prachtig mooie natuur gezien, een heel stuk naar beneden gelopen langs het zandsteengebergte om uiteindelijk uit te komen bij een schitterende waterval! Daar even van het uitzicht genoten en daarna weer begonnen aan de klim naar boven. Pfff.....allemachtig...ik heb nu spierpijn in m'n kuiten, niet normaal. Maar het was het waard!
Vandaag heb ik de ferry genomen naar Manly Beach, een mooi strand aan de rand van Sydney. Dus praktisch gezien de hele dag niets gedaan behalve op het strand liggen:-)
De Australiers (Ozzies) zijn hele vriendelijke mensen. Als ze groeten zeggen ze steevast " Hey, how are you" en als je ze ergens voor bedankt " No worries mate". Ook is het hier heel gewoon om elkaar te vragen waar je vandaan komt, waar je naartoe gaat en wat je komt doen. Dat levert leuke gesprekken op door de dag heen. Ik ben hier dus al veel mensen tegengekomen uit allerlei delen van de wereld. Ik trek niet echt met andere reizigers op, en eerlijk gezegd heb ik die behoefte ook niet erg. Iedereen heeft een eigen reisroute, en ik vind het heerlijk om mijn eigen plan te trekken en met niemand rekening te hoeven houden.
Morgen nog 1 dagje Sydney, dan ben ik van plan om naar Bondi Beach te gaan (dat strand wat regelmatig op tv is, met die Baywatch achtige strandwachten!!). En dan neem ik morgenavond de Greyhound bus die me de volgende dag rond 7 uur aflevert in Byron Bay. Op naar deel 2 van mijn reisavontuur!

Groetjes
Anneke

p.s Bedankt voor jullie berichtjes!!

  • 03 Oktober 2012 - 09:12

    Ria:

    hey leave Anneke, nog maar zo kort ben je daar en al een heel verhaal. Super!!..zit nu al te genieten van je al je verslagen en de reacties. Geniet ervan meid enne niet te bruin worden he!!..haha..Ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen en fotos van de stoere strandwachten ;-)..groetjes Ria

  • 03 Oktober 2012 - 09:23

    Corrie:

    Hee wat een verhaal.Ik tocht sil even sjin op de site at der ek wat op stjit fan Anneke.Ik wie net sa let wekker want ik hie al betiid telefoon fan een ozzie ut Australie.Hihi mijn dei is no al goed.Wie bliid om dij even te jerren.Wat makkest al mooie dingen mei.Ik kin mij wol begriepe ast meer alline bist want dan kinst dijn gong gean.Die oarren kin je ek foart en daliks net en do bist ek ON THE ROAD.No moltsje ....Wer een fijne dei in Sydney en dan Australie fjierder in.Jir is alles goed.Ha heit foart even belle nei ast belle hast.No kinst begriepe ...hihi sijn dei ek goed!!!.Fersichtig oan en een Dikke tut op dijn snut.Love you.xxxxxx

  • 03 Oktober 2012 - 10:13

    Dyn Leafste Suske En Sweagerke:

    He skattie!! Balen dat ik je oproep had gemist vanochtend, maar je had de voicemail ook erg leuk ingesproken:)
    Hier is alles oke, zeer regenachtig,herfstachtig, al met al klote weer.
    Wat maak je veel mee, en inderdaad zoals Ria zegt je bent er nog maar zo kort hihi! Zijn elke keer erg benieuwd naar je verhalen, en foto's natuurlijk!
    Nu gauw op naar je volgende verhaal, en maak even goed foto's van al die knappe strandwachten in hun kleine zwembroekjes :) hihi.
    Doow skat! Love you!!
    Dikke kus dyn alderleafste suske en dyn olderleafste sweagerke ( A & GJ :) )

  • 03 Oktober 2012 - 10:13

    Aaltsje-Grytsje:

    Super om te leasen wast allejer al dien hast. Yaaaay, Bondi Beach! Fotos meitsje fan de hotties hea? Dan kin ik sjen ot myn hotties dr nog binne! Heeel veel plezier en een dikke tut! Leafs fan us allejer :)

  • 03 Oktober 2012 - 12:33

    Bianca:

    He leave An,
    Zie je al helemaal lopen met je rugzakje op en je plattegrond in de hand. Ik vind het echt super stoer van je wat je allemaal doet en meemaakt. Het klinkt ook allemaal zo mooi. Leuk om te lezen!! En wat heerlijk dat het daar zulk lekker weer is. Ben wel jaloers hoor. Vooral omdat het hier nu plenst en super hard waait! En geloof ook niet dat het de komende tijd beter wordt.
    Nou meid, geniet van alles en hopelijk horen we snel weer wat van je. Leafs

  • 03 Oktober 2012 - 12:39

    Aukje:

    Haha Zie je wel! Je eerste overwinning is er! lol En oeh! Baywatch achtige strandwachten.. Sja.. Foto? (Hihi.. Grapje). Zooo leuk he je via je verhalen te kunnen volgen.. Hebben we er toch een beetje beeld en een idee bij! Super! Ow ja.. Ik hou je maar een beetje op de hoogte.. Weet je even wat hier gaande is qua toneel.. Tamara heeft besloten om niet meer mee te doen.. Vanavond hebben we de eerste vergadering/repetitie?? weer.. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.. Balen is het wel.. Misschien lukt het om iemand te vinden.. Afwachten! Je hoord het van mij! Xx @ Nog even wachten met leren!

  • 03 Oktober 2012 - 15:43

    Irma:

    Hoi Anneke,

    Leuk om je reisverslag te lezen, wat een volle dagen heb je al meid enw at zie je een boel!
    Een beetje speciaal vond ik dat je schreef over Manly beach, Nic is namelijk in Manly geboren en hij heeft babykiekjes van de beach daar waar jij hebt gelegen, grappig he!

    Veel plezier nog en genieten!

    Groetjes, Irma

  • 03 Oktober 2012 - 18:52

    Heit:

    He mutske, sa te sjen en te leazen fermakkest dy best der yn ausiland. We sit ek mei niget ut te sjen nei dyn fotos en ferhalen. Geweldig ost et sa nei it sin hast en dost genietst Wy genietsje mei dy mei. Wez fersigtig. Sil probearje om skype te ynstallearjen, ha een koptellefoon en een microfoontsje fon Dina krigen te bruken. Lit dy wol witte ot it derop sit. Groetsjes fon us.

  • 04 Oktober 2012 - 15:03

    Aukje:

    Aaaah goeie! Even het laatste nieuws! (Qua toneel) Maaike gaat de rol van Tamara doen! Yihaaa! De eerste repetitie was echt super leuk! Veel lol gehad! Jij een super zonnige dag vandaag toegewenst! En doe voorzichtig! Xx.Auk.

  • 04 Oktober 2012 - 18:55

    Klaske En Marten:

    He Anneke,

    Je verveelt je in ieder geval niet zo te lezen. Leuk om te lezen. Ik kijk trouwens ook vaak naar Bondi Beach en meestal zijn het de buitenlanders die gered worden, dus wie weet zien we je straks terug in één van de series, haha!!!
    Ik hou het kort. Heel veel plezier nog en ik kan niet wachten op je volgende verslag.

    Groetjes Marten en Klaske

  • 04 Oktober 2012 - 19:59

    Tessa:

    Wat bist oek n kanjer he! Wat gaaf, besef je wel wat je doet?? Amazing girl ;-)
    Hoe voel je je? Kan je alle indrukken wat verwerken? En waar slaap je nu?

    Ooh één groot avontuur!!
    Kijk uit naar je volgende verhalen (misschien n keer iets over kangaroes, bushmen en meer;-))

    Dikke kus vanuit rainy Nederland, denk aan je!

  • 06 Oktober 2012 - 14:35

    Jikke:

    G'day mate!

    Wist niet dat je naar OZ en NZ ging, maar wel tof zeg!
    Leuk om te lezen! K raad je aan om een surfweee(end) te gaan doen, das zoooo leuk! haha!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Geniet ervan, want australie is zo mooi!

    Gr Jikke

  • 06 Oktober 2012 - 22:17

    Pieter En Alie:

    Leave Anneke,
    We binne krekt sels wer thus fan in mooie fekansje yn Tunesie mar no allereerst dyn ferhaal lese.
    Famke, wat hast al in reis makke en al in protte sjoen! Sa ast it fertelst... al wie men der sels by, wat mooi!
    Geweldig dast it ek sa nei it sin hast en alles allinne undernimst, super!!
    Anneke, wij folgje dy hielendal en wachtsje mei smart op in nei ferhaal fan dy op dyn grutte reis .
    fersichtig oan en groetsjes fan us allengjear.

    Pieter en Alie
    en de jonges

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herwin en Anneke

Nog even en dan begint een negen weken durend avontuur door Australië en Nieuw-Zeeland! Aangezien Herwin tevreden is met een reis van vier weken door NZ en het mij niet lang genoeg kan, hebben we besloten dat ik eerst vier weken alleen door Australië zal reizen en dat Herwin en ik samen verder reizen vanaf Christchurch, Nieuw-Zeeland. We hebben er zin in!!

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 10876

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 30 November 2012

Australië en Nieuw Zeeland!

09 December 2010 - 28 December 2010

Vakantie en huwelijksreis

24 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Vakantie

02 Februari 2008 - 21 Februari 2008

Vakantie

26 November 2003 - 05 Maart 2004

Stage

02 Augustus 2003 - 24 Augustus 2003

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: