Fraser Island- WAUW! - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu Fraser Island- WAUW! - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

Fraser Island- WAUW!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

16 Oktober 2012 | Australië, Fraser Island

Hoi hoi!!

Hier even een ' teken van leven' van mij, om jullie te laten weten dat ik weer terug ben van Fraser Island. Ben nu weer in Rainbow Beach waar ik vannacht ook nog in het hostel verblijf. Morgen ga ik met de bus naar Agnes Water. Ik wil graag naar Town of 1770, zit een heel historisch verhaal achter die naam, ben benieuwd!
Het afgelopen weekend was SUPERRRRR!!! Het was echt zo ontzettend mooi. Zondagochtend 8 uur zijn we met drie 4WD jeeps met de ferry naar het eiland gegaan. En we hebben drie dagen getoerd over het eiland; rijden over het strand met supermooi uitzicht op de golven, mooie wandelingen gemaakt door het bos, heerlijk gezwommen in meertjes met superhelder water en lekker liggen zonnen.
Het was de bedoeling dat we allemaal gingen rijden in de jeep, als je dat wilde natuurlijk. Dat was echt superstoer!! Ik wilde het wel graag proberen, dus nadat we de eerste dag hadden gezwommen in 'Lake McKenzie' ben ik achter het stuur gestapt, met een slaapzak onder m'n billen aangezien ik nauwelijks boven het stuur uit kwam. Niet wetende dat ik een heel heftig stuk van het eiland ging rijden...Er zijn namelijk allemaal kleine zandweggetjes, met soms allemaal bomen aan beide kanten, of een beetje een afgrond aan de ene kant. Er is heel veel zacht zand, en soms gaat de weg opeens steil omhoog, steil naar beneden of er zitten heel veel hobbels in de weg. Dus....ik had klotsende oksels!! En jawel, na 100 meter zat ik vast...Dwars over de weg, wielen diep in het zand en geen kant meer op te krijgen...Onze gids bestuurde de voorste wagen en hield in de gaten of iedereen wel achter hem aan kwam. Ik reed in de laatste (met zijn achten in de auto). Dus toen het wel erg lang duurde voordat onze jeep te zien was in zijn achteruitkijkspiegel kwam de gids onze kant op en heeft hij ons geholpen weer op de weg te komen. Toen ben ik weer achter het stuur gestapt (ik dacht, ik probeer het nog 1 keer en als ik weer vast kom te zitten rij ik niet weer). Daarna ben ik niet weer vast komen te zitten en heb ik nog een heel stuk gereden (gehobbeld). Ik kreeg zelfs een complimentje van de gids, dus het 'vrouwen kunnen niet rijden' gezeur heb ik gelukkig niet nog erger gemaakt:-)!! Leonie, het Nederlandse meisje die ik heb ontmoet, heeft wel een prachtig mooie blauwe plek overgehouden aan mijn rijkunsten;-)
We hadden een superleuke groep, zowel in onze auto als de hele groep. We waren in totaal met zo'n 23 man en we verbleven in een soort kamp. Slapen in kleine tentjes (1 tent was al bezet door een hagedis van een halve meter en hij leek niet echt prijs te stellen op gezelschap) en eten koken en afwassen in de buitenlucht. Super! We mochten 's avonds niet alleen naar de toiletten lopen aangezien er dingo's zijn op het eiland (wilde honden) die agressief kunnen zijn aangezien wij voor hun gewoon een lekker stukje vlees zijn. We hebben ze veel zien lopen maar we zijn met 23 man teruggekomen dus 'no worries'. Daarnaast stapten 1 van mijn jeepgenoten en ik bijna op een slang wat achteraf een giftige soort bleek te zijn. Altijd gezellig;-). Maar ook dat ging goed.
We hadden zo'n leuke samenwerking in de groep, iedereen deed wat en er hing een hele leuke sfeer. We waren met 8 mensen in de auto en in totaal 5 nationaliteiten - Duits, Frans, Engels, Iers en Nederlands. En in het kamp waren nog meer groepen waar je dan 's avonds bij het kampvuur gezellig mee kunt kletsen. Zo leuk om zoveel mensen van verschillende nationaliteiten te ontmoeten!
Vanmorgen (half vijf..pfff) met een klein groepje de zonsopgang gezien, wat spectaculair mooi was! Weer een heerlijke dag gehad en vanmiddag rond 16 uur teruggekomen bij het hostel. Was draaien, kilo's zand uit de rugzakken scheppen en heeeerlijk douchen (wat een luxe;-) Vanavond gaan we als afsluiting nog met ons jeepgroepje eten, leuk!
Dat waren mijn belevenissen weer voor nu! Ik heb het gevoel dat de tijd vliegt...al heb ik nog steeds weinig besef van dag en tijd, wat ik overigens heerlijk vindt. Zal wel een reizigersding zijn want iedereen vraagt elkaar constant welke dag het is;-) Tsja, ik denk een teken dat we heerlijk relaxed zijn:-)

Tot het volgende bericht!

Liefs Anneke

p.s Bedankt voor jullie berichtjes, leuk!

  • 16 Oktober 2012 - 09:57

    Alies En GJ:

    Hee popke! Wat een super mooi verhaal!! Ben jaloers hoor! Klinkt als een super stoer avontuur, geweldig! Je hebt vast mooie foto's gemaakt waar we natuurlijk erg benieuwd naar zijn :)
    Hier is het regenachtig, het waait verschrikkelijk en het is de hele dag donker, bah :)
    He pop tot mails!
    Groetjes en liefs van ons

  • 16 Oktober 2012 - 09:58

    Ria:

    haha weer een super leuk verhaal..zie het al helemaal voor me hoe je in die jeep zit..het camperen zit dus toch ook wel een beetje in je bloed ;-)..maar dan heb je natuurlijk vorig jaar ook al een beetje geoefend..ben zo benieuwd naar alle foto's en verhalen kan nu al niet wachten als jullie weer thuiskomen..en nog even dan kan Herwin het ook samen met jou delen..geniet ervan meid!!!..dikke tut van de Tjepkema's

  • 16 Oktober 2012 - 10:53

    Corrie:

    Hee Anna Corina.....Wat fijn om wer wat fan dy te jerren.Wat een mooie reis hast wer makke en prachtig om mei te genieten.En ja frouwen kinne ek stoer wese dat hast no wol beweasen!!!!.De tiid flucht foar bij.Wij bliuwe dy folgjen op dyn reis.Jir is alles goed op ut minne waar nei.Ben krekt sa as Alies en Ria benijd nei dyn foto"s.Sil heit even bellje at ut goed gjit mei dy.Want, hy wol ut graag witte at alles oke is jer.No lytse leave.Geniet en fersichtig oan.Een heeele dikke tut fan us en we probere wer us te belljen mei dy.Doeiiiiii xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Oktober 2012 - 11:39

    Hendrica:

    Hooiii!!

    Goh it klinkt olleneare GEWELDIG!! En stoer sa ien een jeep te rieden! Echt vet!!
    Noch in hiele goede fekansje der ta winske!!

    Leafs!

  • 16 Oktober 2012 - 13:44

    Klaske:

    He An,

    Weer heel wat beleefd zo te lezen!!! Gelukkig dat je zoveel leuke mensen ontmoet anders zou de reis ook wel heeeeeeeel eenzaam zijn!!! Nou geniet nog maar lekker even en we zijn benieuwd naar je volgende verhaal!!!

    Groetjes Marten en Klaske

  • 16 Oktober 2012 - 14:13

    Aukje:

    Geen besef van dag en tijd.. Heerlijk lijkt mij dat! lol Aan de andere kant is structuur ook niet verkeerd. Heb gelijk een beeld bij wat je allemaal schrijft! hihi Vooral dat stukje dat je net met je hoofd boven het stuur uitkwam bovenop je slaapzak zittend! (haha) Hoop dat er een foto van is! Super van je dat je dat toch maar even gedaan hebt! Heb ooit zelf ook in een jeap gezeten (achterin).. dat was al lastig! Heel veel plezier bij je volgende avontuur! Liefs Xx.Auk

  • 16 Oktober 2012 - 14:47

    Yvonne :

    Hey,

    goh weet je ik wordt totaal niet jaloers als ik al die verhalen van je hoor...;) Goh wat moet dat heerlijk zijn, ontspannen genieten van de omgeving en niet op tijd zitten. Zo kan het dus ook ....

    En er komen ook ongekende kanten van je boven hoor ik wel. Super zeg, wordt wel erg nieuwsigerig naar de foto's zo langzamerhand.
    Ben al nieuwsgierig naar je volgende belevenis.
    ga vooral door met genieten.
    groetjes
    Yvonne

  • 16 Oktober 2012 - 15:44

    Aaltsje-Grytsje:

    Hee nicht!
    Sommige dingen kin alinne dy oerkomme hea ;)
    Super ferhalen hast wer hjer, sju ut nei de folgende...

    Foarsichtig en 'enjoy the ride'
    Dikke tuuut!

  • 16 Oktober 2012 - 15:58

    Tessa:

    Wow!! Nou vind ik het niet leuk meer, je maakt ons erg jaloers ;p
    Nee wat fijn pop, dat je zo geniet!! Klinkt super allemaal!

    Dikke kus!!

  • 16 Oktober 2012 - 17:49

    Martine:

    Haha GE-WEL-DIG verhaal. Veel plezier!xx

  • 16 Oktober 2012 - 20:26

    Liesbeth :

    Hallo Reiziger.

    Wat leuk om je reisverslagen te lezen heel leuk om je te volgen.
    En wat beleef je veel zeg!
    Nou nog maar lekker genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Groetjes van Gerben Hein en Liesbeth
    Dikke tut Willianne en Doutzen

  • 16 Oktober 2012 - 20:42

    Bianca:

    He An
    Wat een super stoer verhaal. Hopelijk heb je wel een foto van de jeep en dan met jou achter het stuur natuurlijk. En dan al die beesten daar... niks voor mij. Maar jij bent gelukkig een stuk stoerder dan ik : ). Leuk dat je allemaal nieuwe mensen leert kennen. Om nu de hele tijd alleen te zijn is ook niet echt leuk.
    Nou meid, ik geniet echt van je verhalen. Dus hopelijk komen er snel meer.
    Have fun!! Leafs

  • 16 Oktober 2012 - 20:42

    Sybrich:

    Hey meid,

    Wat super zeg! Fraser Island is idd echt te gek en super mooi! En echt tof dat je zelf ook gereden hebt. Dat maakt de belevenis nog leuker! En grappig dat je ook vast gezeten hebt, dat is ook een belevenis op zich. Dat hadden wij ook. Je voelt je dan best even knullig, maar stoer hoor dat je je daar niet door hebt laten weerhouden om nog een keer te rijden!
    En wat heerlijk dat je zo relaxed bent, dat is echt het ultieme reisgevoel! Moeilijk te omschrijven, maar als je het eenmaal ervaren hebt, wil je dat je dat nog heel lang vast kunt houden! Geniet ervan!!!

    Meid, veel plezier met de ervaringen die je opdoet en leuk om te lezen dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen uit verschillende landen. Zo te lezen was het in ieder geval erg gezellig, fijn! Fijne reis en ben benieuwd naar de verhalen achter je volgende bestemming.

    Liefs Sybrich

  • 17 Oktober 2012 - 15:17

    Dyn Alder Alderleafste Omme Sake :

    Krekt dyn 'tour of duty' even lesen. Sa te hjerren hast it wol aardig nei't sin op de hagedissen en slangen nei. Foarsichtig oan, geniet dr fan en een protte wille.

    Dikke tuut fan dyn alder leafste, leukste, aardigste, knapste, sterkste, slimste omme Sake

  • 17 Oktober 2012 - 22:05

    Sandra:

    WAUW, zoals je zelf ook al schrijft meis!
    Wat geweldig, fantastisch, super, stoer, mooi, top, leuk en vooral ongelofelijk dat jij dit nu allemaal meemaakt aan de andere kant van de wereld, echt wat een avontuur!
    Heerlijk en ontzettend fijn dat je zo geniet en helemaal in de reis en relax modus zit, houden zo!
    Prachtige foto's ook weer! Zo kunnen we het een beetje met je mee beleven :)
    Dikke kus! xxx

  • 18 Oktober 2012 - 14:16

    Pieter En Alie:

    Leave Anneke,
    Wat in ferhaal!!! Do bewiist dat fammen ek goed autoriide kinne. Ik ha it de jonges ek efkes lese litten.....
    En dan die wilde bisten om dij hinne....ik soe net witte hoe hurd ik utnaaie moast.
    Geweldig dast sa geniest en steeds wer neie kunde kriegest.
    Ik soe juster al in berichtsje dwaan, maar doe hie jim mem en ik it te drok mei winkeljen!
    We koenen net slagje,hjer.....der wie net sa folle yn de winkel......ha,ha.
    We hawe hiel gesellig fourt west....foun jim heit ek.
    Sneon jirdeifeestje hawn ,wienen jim heit en mem ek fan de party en ek dat wie hiel gesellig.
    Anneke, do hearst dat hjir ek alles goed giet en wij sjoche al wer ut nei in nei ferhaal fan dijn belefenissen.
    Lekker geniete en de groetsjes fan us allengjear.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herwin en Anneke

Nog even en dan begint een negen weken durend avontuur door Australië en Nieuw-Zeeland! Aangezien Herwin tevreden is met een reis van vier weken door NZ en het mij niet lang genoeg kan, hebben we besloten dat ik eerst vier weken alleen door Australië zal reizen en dat Herwin en ik samen verder reizen vanaf Christchurch, Nieuw-Zeeland. We hebben er zin in!!

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 10866

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 30 November 2012

Australië en Nieuw Zeeland!

09 December 2010 - 28 December 2010

Vakantie en huwelijksreis

24 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Vakantie

02 Februari 2008 - 21 Februari 2008

Vakantie

26 November 2003 - 05 Maart 2004

Stage

02 Augustus 2003 - 24 Augustus 2003

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: