Coolangatta, Brisbane, Noosa en Rainbow Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu Coolangatta, Brisbane, Noosa en Rainbow Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

Coolangatta, Brisbane, Noosa en Rainbow Beach

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

13 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Good day!

Hier weer een teken van leven vanaf de East coast, Australia. Ik zit nu in Rainbow beach, een klein dorpje aan het strand. Morgen gaan we met zo'n 24 man in 3 4WD jeeps op naar Fraser Island, drie dagen touren over 1 van de mooiste eilanden hier! En 's avonds in een tentje slapen:-) Heb er zin in!
Deze week weer een stukje noordelijker gereisd. In Coolangatta weinig nuttigs gedaan, behalve de was (moet ook gebeuren:-) en een mooie strandwandeling gemaakt. Daarna naar Brisbane gereisd met de Greyhound bus en daar vast de tours geboekt naar Fraser Island en de Whitsundays. En toevallig (!) zat er een Nederlands meisje naast me ook tours te boeken. En na even gekletst te hebben kwamen we erachter dat we beide tours op dezelfde data doen en ook precies hetzelfde reisschema hebben! Dus we zijn vanuit Brisbane samen verder gereisd naar Noosa. In het busje naar het hostel zat ik naast een ander meisje, die ook Nederlands bleek te zijn, en daar heb ik vervolgens weer een leuke dag mee gehad in het National Park van Noosa. Echt superleuk hoe snel je hier contact met anderen hebt. Gewoon tijdens het eten koken, of als je naast elkaar zit in de bus:-). Dat gevoel van ' alleen reizen' is nu ver weg, heb veel mensen om me heen en vele leuke gesprekjes.
Ook het verblijf in de hostels bevalt me nu goed. De YHA hostels vind ik een stuk fijner dan de andere hostels. Er is meer een mix, van jongere backpackers tot oudere en dat levert ook een andere sfeer op dan wanneer je alleen (hele) jonge backpackers hebben die of geen geld hebben en de hele dag op bed liggen of vooral komen om te zuipen.
Aangezien Australie errug duur is, kook ik vaak mijn eigen eten. De hostels hebben allemaal grote keukens en koelkasten zodat je je eigen maaltje kunt maken en je boodschappen kunt bewaren. Ik wist dat Australie duur was maar zo duur...!! Als voorbeeld: een pakje sigaretten kost 15 dollar (12 euro), bier gemiddeld zo'n 6 dollar (bijna 5 euro), simpel belegd broodje 7 dollar (bijna 6 euro), flesje spa blauw drie dollar (2 euro 50). Ach ja, dat houdt je prijsbewust:-) En het heeft ook zeker zijn charme om zelf te koken en af en toe samen met andere backpackers te eten. Het is ook bijzonder wat voor leuke gesprekken je hebt met andere backpackers, bijvoorbeeld die beide meiden uit Nederland. We kennen elkaar nauwelijks maar hebben al hele gesprekken gehad. Bijzonder.

Ik zal me zo klaarmaken voor drie dagen Fraser Island; Op naar deel 2 van dit supermooie avontuur!

Groetjes
Anneke

  • 13 Oktober 2012 - 13:35

    Aaltsje-Grytsje:

    Super om te hearren dast dy nog steeds fermakkest. Enjoy die 4WD ritsje en foarsichtig oan. Dikke tuut!

  • 13 Oktober 2012 - 13:38

    Martine:

    Klinkt super Anneke, erg fijn dat je zo aan het genieten bent en dat je zoveel leuke mensen ontmoet!!! Liefsxxx

  • 13 Oktober 2012 - 14:31

    Aukje:

    Hihi Zie je wel! Nu ben je al aan het reizen met andere mensen! Zooooo Leuk! En indd. samen eten schept een band en is natuurlijk erg gezellig! Misschien een keine tip.. Want dat is erg leuk voor later.. Schrijf de namen van de mensen op die je ontmoet en maak er foto's van! Heel veel plezier met z'n allen! Liefs Xx.Auk

  • 13 Oktober 2012 - 14:32

    Alieske:

    Hee pop! Klinkt weer super! Veel plezier! Xx

  • 13 Oktober 2012 - 14:40

    Sandra:

    Echt super om te lezen wat je afgelopen dagen hebt meegemaakt meid! Goed om te horen dat je het zo naar de zin hebt en leuk die contacten, fijn! Heel veel plezier op je tour!! Dikke kus!

  • 13 Oktober 2012 - 14:40

    Sandra:

    Echt super om te lezen wat je afgelopen dagen hebt meegemaakt meid! Goed om te horen dat je het zo naar de zin hebt en leuk die contacten, fijn! Heel veel plezier op je tour!! Dikke kus!

  • 13 Oktober 2012 - 14:51

    Corrie:

    Hee Famke. Wat fijn at we even chat ha....Ik sei tsjin heit no woe ik ek wol wer us wat fan Anneke jerre.En ja jer der wist al! Do hast better waar as wij jir.Juster hat ut hast de heledei raint en no beloekt de loft al wer.Straks sille wij nei Knilles en Klasien ta in de stikel.Ha der sin in.Heit is gelukkig ek wer fit dus hoe ik net alline.En joun nei buurvrouw Alie har jirdei feestje.Uit is goed voor u...ist net sa.No leave schat ha fijne dagen en kampeerse.Enyou your trip.Een dikke tut fan Heit en Mij.xxxxxxxxxxxxxx

  • 14 Oktober 2012 - 20:31

    Janneke:

    hallo Anneke. Leuk om je verhalen te lezen en dat je echt van je reis geniet. ik vind het echt stoer dat je dit zo alleen doet. op dit moment ben je op het eiland en weet ik bijna wel zeker dat het erg leuk is geweest. Veel succes met je verdere reis. ik blijf je volgen heb een kaartje van australie opgezocht en reis zo met je mee. geniet!!!!!!

  • 15 Oktober 2012 - 10:26

    Tessa:

    Hey pop!! Wat fijn om te horen dat het zo bevalt, en dat je dat eenzame gevoel ook niet echt meer hebt. Nu keihard genieten want de tijd vliegt voorbij!!
    Hmm dat Rainbow Beach klinkt ook jaloersmakend, foto's...;-)??

    Kijk alweer uit naar je volgende blog!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herwin en Anneke

Nog even en dan begint een negen weken durend avontuur door Australië en Nieuw-Zeeland! Aangezien Herwin tevreden is met een reis van vier weken door NZ en het mij niet lang genoeg kan, hebben we besloten dat ik eerst vier weken alleen door Australië zal reizen en dat Herwin en ik samen verder reizen vanaf Christchurch, Nieuw-Zeeland. We hebben er zin in!!

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 10867

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 30 November 2012

Australië en Nieuw Zeeland!

09 December 2010 - 28 December 2010

Vakantie en huwelijksreis

24 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Vakantie

02 Februari 2008 - 21 Februari 2008

Vakantie

26 November 2003 - 05 Maart 2004

Stage

02 Augustus 2003 - 24 Augustus 2003

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: