I'm flying hiiiighhhh - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu I'm flying hiiiighhhh - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Herwin en Anneke Hoekstra - WaarBenJij.nu

I'm flying hiiiighhhh

Door: Herwin & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Herwin en Anneke

23 November 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Heey!!

Ondertussen zijn we begonnen aan ons laatste weekje in Nieuw-Zeeland, de tijd gaat zo snel!
Na Haast zijn we naar de Fox gletsjer gegaan in plaats van de Fransz Jozef gletsjer, aangezien je daar verplicht met de helikopter moet om op de gletsjer te kunnen komen. Nu zijn we met een gids meegeweest, samen met een groep. Het was best interessant, en leuk om een keer mee te maken. Maar we zijn niet zo van de groepsdingen, dus hoe langer we onderweg waren hoe meliger we werden tussen de Chinezen:-).
De volgende dag hebben we behoorlijk wat kilometers gemaakt, 500 km naar het Abel Tasman Park. Waar we een supermooie dag hebben gehad: een deel kajakken langs de schitterend mooie kust en terug gelopen langs een deel van de Coast Track. Wij komen thuis met ballonkuiten;-)
Op de camping in Kaiteriteri zijn we nog mensen tegengekomen uit Westergeest (10 min vanaf Drogeham), niet te geloven, de wereld is echt klein;-).
Hierna naar Nelson gegaan, waar we op bezoek zijn geweest bij familie van Herwins tante (volgen we het allemaal nog???!) Zij wonen echt supermooi op een heuvel in Wakefield. We hebben lekker ' Nieuw Zeelands' gegeten, een kort cursusje ' schieten' gekregen van zoonlief en 's avonds lekker geslapen bij hun op het erf (in de camper:-). Kortom, een leuke afsluiting van onze tijd op het Zuidereiland!
De volgende dag de overtocht gemaakt naar het Noordereiland, waar we gestart zijn in Wellington. We zijn niet echt meer gewend aan die grote steden, dus we wisten niet hoe snel we de stad moesten verslaten. Maar aangezien we niet echt hadden bedacht waar we 's avonds gingen slapen, hebben we uiteindelijk een aantal zinloze kilometers gemaakt en toch maar een plek opgezocht in de stad. De volgende dag cultureel gedaan in het grote museum Te Papa in de stad, en daarna op weg gegaan naar Ohakune, omdat we de volgende dag de Alpine Crossing wilden doen. Een supermooie dagtocht langs de vulkanen in het Tongariro National Park. Maaaarrrrr, de Tongarirovulkaan vond het tijd worden om weer eens iets van zich te laten horen, dus deze spuwde allemaal gas en as uit. Conclusie: geen Tongarirocrossing aangezien de route voor onbepaalde tijd is afgesloten. Hmmm, beetje jammer. Eerlijk gezegd twijfelde ik van te voren of ik de (lange en vrij zware) tocht wel wilde doen, maar toen de keuze eenmaal voor mij was gemaakt was ik toch wel teleurgesteld en wilde ik em per se lopen (Herwin zucht...). Maar goed, we hebben een alternatieve route gelopen die ook mooi was.
En nu...het slotstuk van dit verhaal....we zijn nu in Taupo en vanmiddag...ben ik uit een vliegtuig gesprongen!!! Jieieiehahahahahhaaaaaaa!!! Het was zoooooo te gek!! Herwin offerde zich geheel vrijwillig op om op de tassen te passen, en ik ging met lichtelijk knikkende knietjes mee het (felroze) vliegtuigje in. De eerste tel van de sprong was doodeng, en in die ene seconde dacht ik dat ik met een rotgang tegen de grond zou knallen, maar uiteindelijk was het echt een super te gekke ervaring en heb ik van alle resterende secondes genoten!

Vanaf morgen gaan we verder trekken over het Noordereiland, langzaam richting onze eindbestemming Auckland.
Maar eerst nog even doorgaan met genieten....

Liefs Herwin en Anneke

  • 23 November 2012 - 07:04

    Sandra:

    Hee genieters!
    Ik miste de verhalen al en zo te lezen klopt dat ook wel als ik lees wat voor geweldigs jullie allemaal hebben gedaan en weer meegemaakt, fantastisch! En dan heb ik het nog niet eens over jou letterlijke sprong in het diepe An! Wat ongelofelijk super!!!
    Echt, wat een prachtige reis maken jullie en blijf ook vooral de laatste dagen (alweer, gaat echt snel!) volop genieten!
    Dikke kus!

  • 23 November 2012 - 08:26

    Bianca:

    Wow An wat super. Echt geweldig dat je dit hebt gedaan. En wat lief van Herwin om vrijwillig op jullie spullen te passen.
    De tijd gaat echt snel he? Nog een week en dan komen jullie al weer thuis. Geniet extra van deze laatste week. Maar heb wel weer zin om je te zien hoor in real life... : )
    Liefs

  • 23 November 2012 - 09:17

    Tessa:

    Waaaaattt???!!!! Gaaaafff!! Wat ben jij n stoer wijf! Dat wist ik natuurlijk allang maar dit slaat alles!
    Wat heb jij veel gedaan en gezien in die twee maanden, onvoorstelbaar! En Herwin natuurlijk ook in een maand. Wat leuk dat jullie zelfs familie hebben bezocht.

    Ik lees het stukje van Sandra; de tijd gaat inderdaad ontzettend snel, maar ergens voelt het ook dat je al heel lang weg bent. Hoogste tijd om weer ns richting NL te komen;-) Maar nu nog eventjes niet, en genieten van de laatste dagen!

    Dikke tuut!

  • 23 November 2012 - 09:57

    Klaske:

    Super cool dat je uit een vliegtuig bent gesprongen Anneke!!! Maar goed dat jullie dat niet van te voren hebben gezegd, want volgens mij hadden hier anders een paar mensen een hartverzakking gekregen!!! Maar willen jullie wel voorzichtig doen, want jullie nichtje wil jullie wel graag heel zien voor de eerste keer!!!
    Jullie laatste weekje alweer!!! Ik zou zeggen geniet er nog maar ff lekker van en we zien jullie snel!!!

    Groetjes Marten en Klaske en een dikke kroep van Marrit

  • 23 November 2012 - 09:57

    Klaske:

    Super cool dat je uit een vliegtuig bent gesprongen Anneke!!! Maar goed dat jullie dat niet van te voren hebben gezegd, want volgens mij hadden hier anders een paar mensen een hartverzakking gekregen!!! Maar willen jullie wel voorzichtig doen, want jullie nichtje wil jullie wel graag heel zien voor de eerste keer!!!
    Jullie laatste weekje alweer!!! Ik zou zeggen geniet er nog maar ff lekker van en we zien jullie snel!!!

    Groetjes Marten en Klaske en een dikke kroep van Marrit

  • 23 November 2012 - 10:31

    Alies En GJ:

    You bitch!! Ik word steeds stinkender jaloers op alles hihi. Ik wil ook! Ga je nog een keer samen met mij? :)
    Heerlijk om die verhalen van jullie te lezen, en natuurlijk de foto's te bekijken.
    Ik ben benieuwd hoe het met heit en mem is na het zien van de foto's en het lezen van dit verhaal.. Zouden ze nog op de stoel zitten? :)
    Super stoer allemaal pop, wat maken jullie wat mee!
    Geniet deze laatste week, en tot heel snel! (thank god!) Ik kan niet wachten hihi.
    Dikke tut en liefs van ons

  • 23 November 2012 - 10:31

    Pravina:

    Hey levensgenieters!

    Wat super dat je de sprong hebt gewaagd,wat een geweldige ervaring lijkt mij!
    En wat leuk dat jullie op bezoek zijn geweest bij familie van herwin!Hij zei al dat jullie daar misschien naar toe gingen!!
    Ik geniet van jullie mooie reisverslagen, jullie moeten er maar een mooie laatste week van maken!

    Heel veel plezier en kom gezond terug!

    Liefs pravina

  • 23 November 2012 - 10:41

    Corrie:

    hee Berntsjes.Wat fijn om wer wat te jerren.Mar goed at ik net wist ast ut een vliegtuigje springe soest want sa at klaske seit...Ik krieg een hart verzakking en knikkende knibbels.Mar wol stoer ast ut dien hast!!! Wat sille jim een verhalen ha at jim wer thus binne en net te ferjitten al die mooie foto"s. Wat is de tiid vlug gien.Volgende wike ha ik jim wer om my hinne(mem gevoel Anneke).Geniet fan de dagen in nz.Fersichtig oan en een heeele dikke kroep.xxxxxmem.

  • 23 November 2012 - 11:19

    Aukje:

    Hey reizigers! Wat een avontuur weer! En niet te geloven dat jullie daar mensen uit Westergeest zijn tegen gekomen.. echt afstanden zijn er geloof ik niet meer! Jullie hebben gekajakt! Wat gaaf! Dan zit je echt midden in de natuur.. En zie je dingen die je normaal niet zou zien.. Super leuk lijkt mij dat! Ennnnn Anneke... Ow myyyy.. Waaghals! Uit een vliegtuig springen! Wel ontzettend gaaf en wat zal je indd met knikkende knietjes hebben gestaan! Wel een leuk detail dat het vliegtuig rose was! Hihi Zie het helemaal voor mij! Haha Zal een ontzettende kick gegeven hebben denk ik! You go girll! Geniet van jullie laatste dagen! Liefs Xx.Auk

  • 23 November 2012 - 14:54

    Aaltsje-Grytsje:

    Whouuu, wat een ferhaal wer! En wat een avontuuren, bist ut een fliegtuig sprong :O. Fet cool, dwarde dyn husband net ? ^^
    Geniet nog mar fan jim letste dagen, foar dat jim it witte bin jim al wer werom :)

    Dikke tuuut!

  • 23 November 2012 - 15:13

    Hendrica:

    De flying Dutchman fan de familie! Super hjer. Jah, it rint no alleneare op siin eind. Geniet dr noch mar goed fan tegearre, en ast werom komst kinne we dan Twilight sjin ;). Dikke tuut!

  • 23 November 2012 - 21:15

    Heit:

    No goeie
    Anneke do bist een doerak, ost dit fontefoaren ferteld hiest dan hie ik dy miskjin wol oan een ketting lein.(by wize fon sprekken).Toen ik thuskaam run mem noch mei knikkende knibbels troch de keet. Bist ald genoch om wiis te wezen mar ik betwifelje it.(haha)
    Mar wot belibje jim wot, olderferskourend. Wot sil dot een prachtig utsicht west ha.We kin oan jimme koppen sjen dot jimme it folop nei tsin ha Geniet fon jimme leste wike, we sjoche ut nei jimme ferhalen en fotos en nog folle meer nei jimsels.We bin stiekum toch wol grutsk op jim.
    Groeten fon us

  • 25 November 2012 - 13:42

    Sybrich:

    Hey!!! Wat super cool dat je ook bent gaan skydiven!! En bij Lake Taupo is het wel het mooiste plekje hoor!! Ik zie de foto's op fb en herken mezelf zo daar zwevend boven het meer! Echt genieten, ook al is het eerst deel vrije val behoorlijk spannend!!

    Ik las vorige week het nieuws over de Tongariro, jammer dat jullie die prachtige tocht niet hebben kunnen lopen. Maar gelukkig was er een goed alternatief zo te lezen. Dat is ook mooi, want de omgeving is daar prachtig!

    Geniet van jullie laatste week in het prachtige NZ en we hopen jullie gauw weer te zien en alle verhalen te horen!! Ben erg benieuwd hoor! Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herwin en Anneke

Nog even en dan begint een negen weken durend avontuur door Australië en Nieuw-Zeeland! Aangezien Herwin tevreden is met een reis van vier weken door NZ en het mij niet lang genoeg kan, hebben we besloten dat ik eerst vier weken alleen door Australië zal reizen en dat Herwin en ik samen verder reizen vanaf Christchurch, Nieuw-Zeeland. We hebben er zin in!!

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 10846

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 30 November 2012

Australië en Nieuw Zeeland!

09 December 2010 - 28 December 2010

Vakantie en huwelijksreis

24 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Vakantie

02 Februari 2008 - 21 Februari 2008

Vakantie

26 November 2003 - 05 Maart 2004

Stage

02 Augustus 2003 - 24 Augustus 2003

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: